Mario Huysse in the spotlight

Geplaatst op 21/09/2020

Mario heeft niet minder dan 25 jaar vakbekwaamheid en ervaring.  Niet alleen de aansluiting, maar ook het onderhoud van je centrale verwarming neemt hij voor zijn rekening.  Zowel nieuwbouw- als renovatieprojecten vullen zijn orderboek.  Mario is niet het type dat graag het hoge woord voert, maar voor onderstaande vragen kon hij er niet onderuit.

Mario, wat vind jij het mooie aan je job?

Ten eerste om toch ons steentje te kunnen bijdragen aan de natuur, zodat onze kinderen en kleinkinderen ook een beetje mooie lucht hebben.  Ook om de mensen te kunnen helpen aan degelijke en betaalbare oplossingen.

Waar hecht jij belang aan bij de installatie of onderhoud?

Wij plaatsen iedere installatie zoals we deze bij ons thuis zouden plaatsen.  Het oog wil ook wat natuurlijk.  Wij zijn niet zoals veel firma's die enkel nieuwe installaties doen en geen onderhoud aanbieden. Bij een onderhoud kijken we na of de gemeten waarden conform zijn met de Vlaamse wetgeving.  Indien deze niet zo zouden zijn (bij oudere toestellen) zoeken we naar een effici├źnte oplossing voor de klant. 

Welke trends en uitdagingen zie jij voor de sector?

We gaan toch meer en meer naar energiezuinige oplossingen moeten zoeken voor de klanten. Tegenwoordig is ook de sturing van de verwarming te bedienen met smartphone ingeburgerd.  En zeker niet te vergeten; het water wordt het nieuwe goud. Hiervan is de prijs de laatste tijd ook enorm gestegen.  Het is aan ons om de klanten daarin te helpen om daarop ook te kunnen besparen.

Heb je misschien nog een fijne anecdote voor ons? 

Ik ben onlangs bij een klant geweest die 4 jaar geleden een zonneboiler heeft laten plaatsen door een andere firma.  Deze firma was ondertussen op de fles gegaan.  De klant was zeer ontevreden van de werking van de zonneboiler en besliste om deze te laten verwijderen, nadat er reeds 4 ander installateurs langs kwamen om de zonneboiler weer operationeel te krijgen, maar zonder enig succes.  Voor de boiler was ik laatste hoop om niet op de schroothoop te belanden.

Na mijn interventie belde ik de klant een dag later op om te vragen hoe het met de zonneboiler was en die meldde me dat de boiler meer dan 70┬░ had via de zon.

Deze klant was super tevreden.  En ik dus ook :-)

Schrijf u in op onze nieuwsbrief

Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!